Zaplaťte ČT - Krutá realita

Zaplaťte ČT

14.06.2005

ct

Poplatky České veřejnoprávní televizi jsou pouze komunistický přežitek, které jsou doslova a do písmene nepřímou daní. Existuje ale možnost, jak je neplatit? Najdeme chybku v zákoně? Opravdu jsem geniální kličkař nebo jen tupá lama?

Podívejmse se do zákona

Tady máme zákon o poplatcích za televizní a rozhlasové přijímače. Zkusme se jím trošku zabývat. Obsahuje tunu blábolů o tom, za co kde a jak platit. Od poplatků osvobozuje chudé velvyslance i rodiny, no život je už takový. Jak ale osvobodit od poplatků vás?.

Předpokládejme, že vaši sousedé jsou udavači a naproti vám stojí policejní služebna, a člověk který vás načapal z jeho manželkou je radioamatér a kontrolor. Jste tedy obklíčeni dokonale byrokraty, kteří vědí o vaší televizi, a když jí nepřihlásíte, druhý den vás udají.

Řekněme, že jste opravdu dokonalý kličkař a v tomhle prostředí si doma vaši plazmovou televizi nepřihlásíte. Okolo vašeho domu se ihned rozjede pátračka a bude tuna důkazů, že televizi doma máte. Radioamatéři ji zaměří, sousedi vás udají atd. A přesto se z toho dá vykroutit, jak?

Kdo je poplatník

Poplatky za televizi totiž musí odvést poplatník, nikoli ten u koho se nachází a nikoli ten, kdo ji používá. Cituji: Poplatníkem je právnická osoba, organizační složka státu nebo fyzická osoba, která je držitelem3) rozhlasového nebo televizního přijímače..

A kdo říká, že televize patří vám?  :-) Televize není vaše, ale jejím vlastníkem je blízký rodiný příslušník, proti kterému ze zákona nemusíte svědčit. Můžete tedy úplně pohodlně říci, že televize není vaše, že ji u sebe pouze máte, a pak zákon neporušujete.

To není možné?

Ale je, stejný fígl lze použít v případě, že nechcete zaplatit pokutu za překročení rychlosti v autě a podobných fíglů lze použít všude dostatek. K zaplacení pokuty vám musí být nezbytně prokázáno, že jste majitelem přijímače a to lze opravdu jen stěží.

Můžete si domů nechat dokonce natáhnout i kabelovku k televizi svého blízkého příbuzného. Myslíte si, že jdu do extrému? Zákony jsou nedokonalé, tak se s tim smiřte.

A co já

Já televizi nemám, takže tento problém vůbec neřeším. Televizi mají blízcí příbuzní a ty své poplatky platí, což je správné a poctivé. Jen tu chci upozornit na to, že zákon má hezkou škvírku, nic víc. Krom toho, tuhle chybku jsem objevil sám, a pak že nejsem geniální  ;-).

Přidat komentář

:-D 8-) :-) ;-) :-o :-( :evil: :idea:

Pro příspěvky je vyžadována podpora obrázků

Pro ověření zde prosím napište text, který vidíte na obrázku

Ale ale... :) od Filip Rožánek

14.06.2005 #

Hm, jenže ten zákon se odvolává na Občanský zákoník -

Držba
§ 129
(1) Držitelem je ten, kdo s věcí nakládá jako s vlastní nebo kdo vykonává právo pro sebe.
(2) Držet lze věci, jakož i práva, která připouštějí trvalý nebo opětovný výkon.

od lukas

14.06.2005 #

Mimoto to neni ani tak "obejiti zakona" jako prevedeni jednoho prestupku na jiny prestupek, ktery se hure dokazuje.

od zednar

14.06.2005 #

Výborně, ještě pár takových geniů, kteří dokáží geniální krást a podvádět a jistě se nám tu bude žít všem úžasně!

Jestli je Váš charakter takový, jaký prezentujete skoro v každém svém spotu, pak potěš pánmů vás znát osobně!

od markon

14.06.2005 #

2zednar: pokud vím, tak ve spotu nikde není psáno, že to praktikuji. A věc druhá, Česká Televize si za zneužití média, zatajení finančních výkazů a účelové politické kampaně zaslouží mnohem horší věci

od Anonymous

14.06.2005 #

Podle mne si CT nezaslozi ani korunu takze je zlodejna to od lidi vybirat !

od rony

14.06.2005 #

Tu je ten isty napad, trosku viac rozpisany http://janamosko.szm.sk/

od Keff

15.06.2005 #

Je mi z tebe krapet trapne, kdo jiny nez ty uz by se mel zkouset osvobodit od cechackovstvi... U nas lidi nasrane delaji co musi, vsade okolo co MUZOU. Proste se zamysli: Divam se na CT1 a CT2? Ocenuji jejich podporu kulture? mam rad filmy ktere CT1 a 2 pomahala? Divam se na zpravy? Pokud ano, dam to najevo, zaplatim poplatek.
Trosku kultury mysli je treba, dam ti trochu priklad: Vracel jsem se na skok do CR po pulroce v UK, a jen co jsem priletel na letiste, pripadal jsem si jak v rozvojive zemi , fakt sok. Z upravenych travniku okolo silnic, mest plnych stromu s cistymi ulicemi najednou na okraj prahy s obludnymi supermarkety, rozpadlymi budovami, spinou a blatem vsade... A to same lidi, zvykly z UK jsem s usmevem prisel do autobusu a zdvorile poprosli o jizdenky. "Na, mladej!" A to je vsechno? Co prosim? Dekuju? Usmev? Par prijemnych slov, byt jen o pocasi?
A pak dalsi MHD, a autobus a vsade stejny nastvani ridici, prosim ani dekuju nikdo nerekl a ja jsem cestou premyslel jestli jsem se odcizil ja nebo tahle zeme behem uplynulych 40ti let.

Re: Zaplaťte ČT od Keff

15.06.2005 #

to Markon: za financni vykazy si na CT plivnes, a vecer zapnes zpravy zkouknes film s jdes spokojene spat ze jsi je zase jednou dobehl, vid? A pak si zanadavat na lidl ze kaci stromy a jit do nej nakoupit protoze maji nejlevnejsi lahvace ve meste... s pateri ohnutou pod tlakem usetrenych desetniku.

od Karel

15.06.2005 #

Proboha, plaťte ČT (státní podnik) ze státního rozpočtu....

od markon

15.06.2005 #

2Keff: Ty to asi nechápeš, já říkám plaťte ČT a sám říkám, že ani televizi nemám a vůbec to jinak neřeším. Jen mi vadí, že platba za televizi jsou jasné nepřímé daně a že ČT není schopná od dob Bobošíkové vyřešit finanční nejasnosti.

Ta dobrá televize o které mluvíš navíc zneužila své vysílání ku vlastnímu prospěchu. To je světový unikát, já se na jejich zpravodajství nedívám, nebudu sledovat hlody od lidí co manipulovali davem ku vlastnímu prospěchu.

Re: Zaplaťte ČT od markon

15.06.2005 #

2keff: S těmi lahváčemi tě zklamu, protože pivo takřka vůbec nepiju. S těma zprávama taky, protože jsem to už tady psal, televizní zpravodajství takřka nesleduji a noviny nečtu, drby ČTK + obal mě nezajímaj.

Jedinej rozumnej člověk tady je Filip Rožánek, který pročetl zákony a namítl docela zajímavý fakt

smazat od Orrorin

15.06.2005 #

Nebylo by lepší článek upravit nebo raději rovnou smazat, když je založen na chybném předpokladu, že držitel == vlastník?

od markon

15.06.2005 #

2Orrorin: takový předpoklad tu není a trošku je pojem držitel ještě komplikovanější. Držitel není člověk co má televizi doma půjčenou, ani náhodou, to si Rožánek vysvětlil jinak, jeho postřeh je zajímavý, ale neúplný.

Z toho zákona vyplývá, že držitel je člověk, který jedná jako vlastník, třeba může tu televizi i prodat, což když jí máš půjčenou nemůžeš.

Důvod, proč držitel != vlastník je ten, že existuje pojem něco jako držel v dobré vůli což zabíhá do silných podrobností zákonů o majetku.

Pokud máš televizi půjčenou nejsi stále její držitel! Proto článek nemažu. To je identické jako u auta s půjčovny, taky neplatíš povinné ručení a nemáš povinnost jej platit i kdybys auto užíval 10 let. Stále nejsi totiž držitel, protože věc nemůžeš svévolně prodat.

od Keff

15.06.2005 #

2 Markon: OK, odsuzujes zpravy:pul hodiny dene (1/48 casu). Nerikam ze je sleduju, ale zato se rad podivam na film ktery by bez podpory CT nevznikl. At uz je to komedie typu samotaru, nebo dokument ktery si najde cestu k par stovkamm nadsencu na festivalech...

od lukas

16.06.2005 #

ad "moralni" stranka te veci: osobne nevidim vubec nic spatneho na tom zneuzivat system (jakykoliv), clovek to ale musi umet ozvanit nebo ututlat

Čemu se divíte? od wector

16.06.2005 #

Za sebe musim říct, že by se ty poplatky opravdu měly zrušit a tím, že je lidé, jako autor článku obcházejí, dávají určitým způsobem najevo svůj nesouhlas. Nevim přesně, kolik toho ČT vybere, ale málo to nebude. Ale na co ty prachy??? Co výnosy z reklam? Nezdá se mi, že by jich tam bylo zrovna málo, vám snad ano??? A to je chtěj ještě zvýšit :evil: :evil: :evil: Prej že nejsou peníze  :-D Tak proč zřizujou takovou hloupost, jako ČT24, může mi někdo říct? 99999999x víc toho najdou lidi na netu. A dneska na něj má přístup každej, kdo o to stojí - doma, knihovna, kavárny, práce, škola... Tak proč mrhat prachy a tahat je z nás? Už takhle platíme snad za všechno, viz. banky, co je jinde zadarmo a nikdo se tomu nediví. Holt ty komoušský pozůstatky  :-(

reklama od Kakamil

16.06.2005 #

Do nedávna jsem se nad placením vůbec nepozastavoval,většinu pořadů ČT považuji za kvalitní. Až došlo na pořad VOLBA NEJVĚTŠÍHO ČECHA, kdy ČT elegantne (po vzoru NOVY)prěrušila pořad a vložila do vysílání,jistě velice dobře zaplacený,reklamní blok. :evil:

Re: Zaplaťte ČT od Lukáš

17.06.2005 #

Jestli sem to dobre pochopil takže se neplatí za sledování televize ale za její vlastnění. A co když mam TV v dotebooku (z internetu nebo přes USB tuner??)

od Maťa

17.06.2005 #

V čt24 bych takovou černou díru neviděl. Reportéři stejně pracují celý den rozdíl je v tom že se o tom informují častěji takže jejich prác má větší smysl.

Re: Zaplaťte ČT od luboš

19.06.2005 #

Hošku ani já neplatím protože:
1-naprosto nesouhlasím s principem plateb.
2-když platit,tedy za broadcast licenci a ne za přístroj který jsem koupil za své těžce vydřené peníze již dvakrát zdaněné(nebo snad mám platit za všechny své přístroje?).
3-proč platit pouze ČT když tato není schotna zajistit a garantovat plné pokrytí.Znám oblasti kde jde pouze Prima a NOVA.
V tomto duchu bych mohl dále pokračovat.
Tak se měj a přemýšlej

Re: Zaplaťte ČT od Ľuboš

15.10.2005 #

Lukaši, ted jsem cetl ten zakon za notebook musis platit pokud tam mas TVkartu je to tam vyslovene napsano. Ja na CT vubec nekoukam a jestli nemaj penize tak at ji financuje stat nebo at ji zrusi, kdyz nechtej zit s reklam. Mam kabelovku je tam dalsich 14programu v cestine nebo slovenstine a celkem mam 36 programu platim za to 240Kc mecicne tak proc mam platit jeste CT 100Kc. To je docela dost penez 340mecicne za TV.  ;-)